onsdag den 10. august 2016

Farver garn......

Jeg er sprunget ud i noget helt nyt - farve garn.
Det er sjovt, spændende og fascinerende.

Jeg skulle prøve, at farve garn sammen med @fletogsjov og @hellejescika, men kunne ikke vente.
Så jeg satte nogle sorte bønner i blød i 2 døgn. 
 Efter de 2 døgn blev bønnerne siet fra.
Vandet blevet delt i 2, hvor den ene spand blev tilsat lidt natron - bare for sjov.
De to i midten kom i først og lå i 2 dage.
De to yderste kom i dagen efter og lå i 1 dag.
De to til højre har lagt i spanden tilsat natron.

Jeg har farvet mere og det vil jeg vise senere.

3 kommentarer:

  1. Hvor ser det spændende ud - tænk sig så fine farver med sorte bønner...... Åh hvor kunne jeg blive fristet til alternativ ikat farvning/vævning. Desværre er der ALT for få timer i døgnet. Glæder mig til at se dine andre forsøg :-)

    SvarSlet
  2. Det ser megalækkert ud! God ide med sorte bønner. Har du læst om det der garnfarvning på glas? Jeg tror jeg skal prøve når jeg kommer hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set det, men ikke prøvet. Det er en helt ny og spændende verden.

      Slet