onsdag den 28. oktober 2009

Lagersalg i Kolding

I går morges troede jeg at dagen skulle gå med at handle, bage brød, ordne hus og vaske tøj også nyde en ribbensteg stegt i grillen. Sådan en grillet ribbensteg er bare godt, mmmm. Helt sådan kom det ikke til at gå. Dagen fik en helt anden behagelig slutning.

Sidst på formiddagen modtog jeg en sms fra min ven Lene. Hun ville gerne have mig med til et lagersalg i Kolding. Det var et firma, som lever til hotel og restaurations branchen. De bløde ting. Jeg syntes ikke rigtig at jeg havde brug for duge og håndklæder, men valgt at tage med. Der ville være rig lejlighed til en god snak i bilen frem og tilbage, det var grunden til jeg tog med. Det er næsten en måned siden Lene og jeg har snakket sådan rigtigt sammen.

Heldigvis skulle vi være i Kolding til omkring kl 17, så jeg fik handlet, ordnet lidt hus og vaske tøj og slået brød op, men Alex måtte lige sørge for at brødet kom i ovnen og ud igen. Rart med store børn.
Lene hentede mig omkring kl. 16 også dampede vi til Kolding. Der var ikke et øjeblik stilhed i bilen, vi fik snakket om alt. I Kolding fik vi en lille overraskelse, der var kø for at komme ind. Vi havde ikke forventet at skulle stå i kø i 45 – 60 min, når man skulle have en billet for at komme ind. Pyt med det, vi snakkede videre og spiste et æble så vi ikke blev vrøvlede.
Endelig kom vi ind, de sagde i døren at der havde været omkring 1300 pers. igennem ind til videre. Vi fik hver en sort affaldspose også kunne vi begynde med at fylde i. Det var helt VILDT, duge til 50kr, bordløber til 15kr, håndklæder til 10-50kr og viskestykker til 1kr. Det kan godt være jeg ikke havde regnet med at skulle have noget MEN jeg kom hjem med 7 duge, sengetøj, 5 bordløber(dinner for 2), 40 viskestykker. Jeg ringede hjem til min mor og svigerinde og spurgte om de havde brug for noget. Min mor ville godt have nogle håndklæder, så der blev købt nogle til hende. Min svigerinde manglede ikke noget. Det er også svært når man ikke ved hvordan tingene ser ud, jeg ville heller ikke selv få en til at tage noget med til mig, når jeg ikke selv har set og rørt det. Jeg kan godt være lidt kræsen.
Jeg kom hjem i højt humør selv om jeg havde stået i kø det meste af aftenen. Det var en speciel oplevelse. Tak Lene. Det var først her til morgen jeg rigtig fik set på tingene, og hvad havde jeg kun fået en af …….de duge, som er 3,5m, øv. Men det er ikke nemt at holde styr når ens indkøb ligger i en sort affaldspose.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar