onsdag den 21. oktober 2009

Strikkepindene fik nyt hjem

Langt om længe fik jeg lavet noget til mine strikkepinde
 - det har været undervejs i flere år.

Jeg havde oprindeligt købt noget gråt stof, men da jeg ledte i mine stakke efter noget til foret fandt jeg en rest fra da jeg lavede rullegardiner til gangen. Jeg kunne lige se det for mig og heldig var jeg også for der var en rest fra lågerne til vores klædeskabe, der kunne bruges som for.

Ud af resterne blev der nyt hjem til strikkepindene, strømpepindene og to til de rundepinde. Det kommer til at se pænt ud i strikkekkurven.

Jeg nåede at lave dem færdig inden drengene begyndte at komme hjem. Victor, mellemste, havde dansk for. Han skulle bøje udsagnsord i nutid, datid, førnutid, førdatid. Hold da op der måtte jeg lige google førnutid og førdatid inden der var meget hjælp i mig. Det er ikke lige det jeg tænker mest på.Jacob, yngste, kommer sent hjem om onsdagen. Han går til kor efter skoletid og havde ikke nogle lektier i dag. Alex, ældste, har en anderledes uge. Han er i praktik på Århus universitet, så han er ikke hjemme før end kl 17.

Bo havde i dag været en tur over hos hans forældre. Han skulle hente en Citroen ID19 fra '67. Det er en gammel bil som trænger til en kærlig hånd. Så han har travlt med at isolere vores værksted, for bedre at kunne stå og lave bil i den kolde tid.

Jeg tror det er ved at være den tid, hvor der skal læses endnu et kapitel af "Ronja Røverdatter" for drengene. Vi læser de aftner, hvor vi ikke har nogen aktiviteter om aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar