søndag den 1. november 2009

En dejlig tur til Rold

Vi havde en dejlig dag i Rold skov igår. Stille og roligt vejr. Vi fandt også frem til troldeskoven. Det er nok mindst 16 år siden Bo og jeg har været der.
Troldeskoven var stadig lige fortryllende. At se hvordan bøgetræerne havde formet sige gennem tiden. Grunden til de er flere stammet og har krogede grene er hyppig nedstamming, svamp og vildt der har gnavet i træerne.

Efter troldeskoven vente vi omkring Kovads bæk for at kigge på top-Star tuerne. De ligner en flok langhårede trolde, som stikker hovedet op af sumpen. Den enkelte tur kan være 100 år.
Da vi nåede bilen var alle mand også sultne og klar til at spise den medbragte frokost. Jeg havde lavet nogle pignoer med fars, porre, peberfrugt og div. krydderier. De var gode og alle blev mætte.
Efter en god madpakke, var jeg noget trængende efter et toillet. Det kan godt være at jeg kan lide at gå lange ture i naturen, men at sætte mig på hug en kølig oktober dag vil jeg helst ikke. Så vi kørte op til Rebil bakker, for der er der offentlige toilleter.
Men vi kan da ikke bare parker i Rebil bakker uden at gå en tur der. Så vi gik ned til stedet hvor 4. juli bliver holdt og der var 3 bakketoppe. Drengene ville op på det højeste og de skønnede så en til at være det. Op gik det og hurtigt ned igen, for det var ikke det højeste, det ved siden af var højre så op igen.
Er det ikke flot? Der står det i sin efterårs dragt og har gjort det i hundrede år. Naturen er pragtfuldt!
Lille Blåkilde er slet ikke lille. Der strømmer ca. 90 liter vand i sekundet ud af sprækkerne i kalken.
Jeg tror vi har gået omkring de 10km. Så vi var lidt trætte, da vi kom frem til vores venner, men det gik hurtigt over. Vi havde en rigtig hyggelig aften sammen, hvilket ikke sker for ofte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar