mandag den 30. november 2009

Kalenderlys

Kalenderlyset er kommet på bordet. De sidste par år her vores kalender lys bestået at 24 små lys. Lysene var et år hjemmelavet. Bo havde noget bivoks liggende. Det rullede vi omkring en væge og en to så var der 24 små bivokslys. Det dufter helt utroligt når de brænder. I år består lysene af 24 juletræslys med tal på.
Ved at have alle 24 lys samlet et sted kan vi følge med og jo fære lys jo tættere på jul er vi - det kan alle forstå også kan drengene skiftes til at sætte et nyt lys i om morgen.
Sokkerne blev taget i brug i går (1. søndag i advent). Nissen havde været der og kommer forhåbentlig i morgen - 1. december. Sokkerne har jeg selv syet - drengene har fået sokkerne når de var blevet 2 år, da kunne de måske forstå hvad julesokken gik ud på.
Juledugen/løberen er kommet på bordet. Den betyder noget særligt for mig. Mens vi boede i Montana fik jeg en god veninde. Vi havde mødt hinanden i den lokale quiltebutik og deltog i de forskellige kursuser der blev holdt der. Da vi så flyttede tilbage til Danmark, mailede vi en del sammen. Et år besluttede vi os til at lave noget tværs over atlanten. Jeg lavede dette mønstre og fandt ud af hvormeget stof vi skulle bruge. Så købte vi stoffet og sendte det halve til hinanden og fik på den måde blandet vores stof. Desværre mistede vi kontakten inden quiltet var færdig, hvorfor ved jeg ikke. Mail kom retur og der kom intet svar tilbage efter en tur med postvæsnet. Så denne dug betyder meget for mig, for jeg er ked af at kontakten forsvandt. Ind imellem søger jeg hende på nettet, men desværre har hun et ret almindeligt navn i USA.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar