søndag den 3. januar 2010

Et nyt år - et nyt liv

Så er det blevet 3 januar 2010, hele december fløj afsted med julestads og ind imellem en tanke om hvad der skal ske i det nye år.
I morgen skal jeg starte på arbejde, det er en underlig tanke, efter at have været sin egen herre i næsten 14 år. Tiden kræver jeg hjælper med at tjene til husholdningen, ellers ville jeg ikke have søgt noget endnu.

Jeg elsker at være "homemarker",
at være den som er der når drengene har fået fri,
at være den som sørger for at hjemmet kører,
at søge for alt husholdningen var klaret inden alle kom hjem,
at have tid til syltning, bagning, strikning og til at sy.

Men hele sidste år har jeg haft selskab af min mand. Vi har hygget os og det har næsten været som en lang ferie. Den er slut nu, vi havde aldrig drømt om det kunne være svært for en højtuddannet at få et arbejde, tænk sig man kan også være overkvalificeret.
Så nu træder mor her ind på arbejdesmarkedet. Fra i morgen er jeg ikke hjemmegående, men hjemmehjælper. Det bliver en stor omskiftning for både mig og min familie, men det skal nok gå. Jeg håber på at komme til at trives med dette nye erhverv, med et hjerte der vil banke for mine 14 år som homemarker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar