fredag den 12. marts 2010

der er forår i min have.........

Energien vender langsom tilbage................ jubii, så ikke mere snak om snot m.m. jeg vil ikke tænke mere på det!
Se lige et billede, jeg kommer helt i godt humør og tror nu at foråret er kommet.......... Efter den første kop morgenkaffe, tog jeg overtøjet på og gik ud i haven. Det er langtid siden jeg har været ude i vores have og nu hvor sneen er smeltet og jorden tøet op - er alting helt smattet......
Godt klædt på og med kameraet i hånden gik jeg ud for at finde tegn på foråret - og ja - der er forår i min have.
Syrenen står med knop og pilen har fået gæslinger.
Det pibler og gro rundt i hele haven.
 Det er skønt  og jeg glæder mig - for nu kommer tiden med blomster i haven.
Se lige julerosen - den blomster snart. Jeg elsker julerosen og har den også i hvid.

Jeg var lige en tur rundt om mine højbede - hvad skal jeg dyrke i år. Jeg kan mærke at det snart er ved at blive havetid - der skal plantes og sås og der skal jord op under neglene. 
Det at roede i jorden skulle være så sundt og sætte humøret i vejret - vi indånder nogle bakterier som får hjernen til at frigive nogle humørstoffer. 

Er humøret er lavt - så gå ud og  plante, hive ukrudt op, bare du får vendt jorden, så de gode duftstoffer bliver frigivet. Du får ikke bare et godt humør, men du får også noget pænt at se på ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar