onsdag den 17. marts 2010

kog dit strikketøj...........

Jeg har strikket endnu en taske. Den er fantastisk nem at strikke og det tager ikke lang tid. 
Tasken er strikket på pind 6 af Fritidsgarn, som er 100% uld og ikke er superwash behandlet.

Det er den store model jeg har strikket og igen har jeg lavet håndtagene om, så den bliver til en skuldretaske. Jeg lærte fra den første valkede taske jeg lavede, at skuldrestropperne ikke skulle være for lange og det kunne være en fordel der var en knap i til at lukke tasken med.
Denne gang er tasken blevet vasket ved 60° sammen med nogle håndklæder. Det er altid spændende, at se resultatet efter en vask - hvormeget er den nu skrumpet.

Blomsten er sat på med en sikkerhedsnål. Den inderste blomst er der strikket en tynd sølvtråd med og så er der lavet en lille sølvknop til midten.

Tasken er strikket til en god veninde, som har fødselsdag i dag - hurra! Heldigvis kunne hun lide den :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar