mandag den 15. marts 2010

påske here we come.....



Hvert år skal der males æg og laves påskeskæg. Drengene har afleveret lidt påskeskæg, så nu håber de på deres gæk ikke bliver gættet.



Jeg har pustet æg og pustet æg og gør det hvert år. 





I år er der 3 æg til hver af drengene. Mere bliver det ikke til - for det er nogle ordentlige kinder jeg får af at puste.

Resultatet bliver også flot


Når æggene er pustet fri for indhold, bliver de kogt i 15-20 min.
Efter kogningen står de til afdrypning og herefter er æggene klar til at blive malet. Her i huset maler vi med vandfarver. 

Æggene gemmer jeg fra år til år - så på grenene hænger der æg fra de sidste 3-4 år - tror jeg, det er ikke til at huske. Men det er skæg at se æggenes udvikling - for æggene bliver lysere og mere farverig med alderen - når man finder ud af ikke at lægge alle farverne på på engang ;o)



Nu har jeg en masse æg i en bøtte, de kan bruges til æggekage og andre former for kager - jeg tror jeg skal bage i morgen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar