tirsdag den 23. marts 2010

uhmmmm, tarteletter


Er der noget bedre end en god omgang tarteletter?

Når jeg får tarteletter, tænker jeg altid på min bedstemor(mormor). Åh, hun kunne lave tarteletter, og vi måtte spise alle dem vi ville. Skønt.......
I sidste uge havde jeg 5 aftenvagter. 3. og 4. aften var der en, som havde tarteletter med - nej hvor tænderne løb i vand  bare ved tanken. Tror mig, jeg fik vildt meget lyst til tarteletter. Hvad sker der så den sidste aften, så var der 2 andre, som havde tarteletter med - altså..............

Så i aften fik vi tarteletter med høns i asparges. Bo brugte lige noget af formiddagen på at hugge hovedet af to haner, og selvfølgelig ordnede han dem, så de kunne bruges til at koge suppe af. Mens jeg havde været på arbejde havde resten af familien fået kylling, og der var en rest bryst tilbage (det er mig der spiser bryst her i huset).
Nu havde vi det grundlægende for tarteletfyldet.

En god opbagt sovs, hønsekød, gulerødder, ærter, asparges, lidt salt, peber og muskatnød - hold da op hvor vi spiste - det var lækkert. 
Endelig fik vi tarteletter og de smagte "næsten" som jeg husker bedstes ;o)

Der blev endda en rest - gæt hvad jeg skal have med som madpakke på onsdag og torsdag - ja ja tarteletter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar