mandag den 5. april 2010

påsken er over.....

Hvad er påsken, for en størrelse.
Her i huset er det ensbetydende med fred og ro..........måske.
I år bød påsken på noget helt nyt. Mor skulle arbejde, så hvis familien skulle noget sammen, var det mellem 9 og 16.
Heldigvis er det også muligt :o)
Som regel bruger vi påsken til at være i haven, i skoven og holde en enkelt påskefrokost eller to.

I år fik vi et dejligt besøg af min mors fætter og kusine (de er på min alder). Det var rigtig hyggeligt at de havde lyst til at kigge forbi, så der blev lavet en god frokost og det var også dem, som fik love til at spise kirsebærtærten.  Den var blevet rigtig god.

Næsten hverdag kom yngste (8år) og spurgte om hvornår påskeharen kom. Det er ikke kun venner og familie, der kigger forbi i påsken.
Her hvor vi bor kommer påskeharen på visit og som alle ved; påskeharen lægger æg.
Normalt kommer haren ikke ind i huset, men pga. regn påskesøndag, var haren hoppet indenfor.
Jeg nåede lige at tage et billede af nogle af  æggene, inden der var den vilde æggejagt i huset.

Påsken sluttede af med en hyggelig brunch sammen med et vennepar og deres to drenge. Jeg elsker brunch.

Vi havde lavet pandekager, hvor der var sirup, marmelade og frugt til, der var scamble egg med bacon og pølser, der var nybagt brød med 6 slags ost og 3 slags marmelade og tilsidst nybagte pain au chocolat.......... det var lækkert.

Nu er det som om jeg syntes jeg vil sidde og læse i min dejlige bog af Camilla Läcberg.
Hovedet er tungt og kroppen er brugt efter 5 aftner på job, nu har jeg heldigvis 2 aftner fri også er det afsted igen i 5..... i morgen er en ny dag og der skal være møde her i yngstemands forældreråd.
Jubiiiii, der skal bages.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar