tirsdag den 4. maj 2010

4. maj...........

Fandt dette  gamle frimærke på "Den store danske".
Jeg syntes mærket er flot og enkelt og fortæller lige det den skal. Mærket er nu 40 år gammel og det er jeg også næsten. Alligevel vidste jeg da jeg vågnede, at i aften ville jeg sætte lys i mine vinduer. Det har vi altid gjort i mit barndomshjem og det gør jeg fortsat.

Det er 65 år siden Danmark blev befriet, men det er en vigtig periode i vores historie.
En periode vi skal huske og have en viden om og frem for alt huske at sætte vores børn ind i. Krigen har mange grimme sider, men vi kan stadig lære af den. Tænk så er der kommet denne smukke traditionen med at sætte levende lys i vinduerne. Det er en tradition jeg føre videre og tager en snak med mine børn om, hvorfor vi tænder lys.

2 kommentarer:

  1. Så sandt, som det er sagt. Lys i alle vinduer i aften.

    SvarSlet
  2. Ja, godt du husker os og alle på det!

    SvarSlet