torsdag den 27. maj 2010

Skulle man blive konditor???

Nu er mandens møde godt i gang, og selv om jeg har haft det skidt og syntes der var langt op igen fra kælderen. Så har jeg sørget for at der er kage og brød til mandens møde.

Mens jeg så står og lægger disse vidunderlige medaljer sammen, breder der sig en tilfredshed i mig.
Jeg kan mærke det at stå og nusse med disse kager er noget der gør mig godt.
Først er det medaljer fyldt med flødeskum vent med syltede pærer stykker og revet marcipan, pyntet med glasur, syltede pærer og et lille stykke pebermynte.
Bagefter er det medaljer fyldt med flødeskum vent med hjemmelavede jordbærmarmelade, pyntet med flormelis og en klat jordbærgrød.
Til sidst er det roulade fyldt med flødeskum vent med rabarberkompot, som er stivnet med lidt husblas.

Skønt at kunne lave disse flødekager. Det gør mig ikke noget at bage og lave disse skønne kager, selv om jeg ikke skal have noget. Bare det at lave dem er nok for mig :o)
Skulle jeg mon lægge lidt opskrift ind på dem??

5 kommentarer:

  1. Hej
    Dine kager ser skønne og lækre ud. Jeg vil da gerne have en opskrift.

    venlig hilsen
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare lækkert ud. Ja-tak ;) Især på rabarber rouladen.

    SvarSlet
  3. Jeg syndes du skulle blive konditor.....men du må gerne starte med at lægge opskriften ud til alle os andre :)

    Og så op med humøret igen.

    SvarSlet
  4. Mums, hvor ser det lækkert ud! Jeg er vild med medaljer, så en opskrift ville da være dejlig. Jeg er nu ikke sikker på, at jeg lige ville kaste mig ud i at lave dem, for det ville nok blive mig selv, der skulle spise dem,....hmmm.

    SvarSlet
  5. Så er der opskrifter :o)
    Jeg skulle hilse og sige de smagte pragtfuldt!

    SvarSlet