onsdag den 23. juni 2010

Sct. Hans..............

Traditonen tro skal der være blå i aften, hvis vejret tillader det - og det ser lyst ud.
Billedet er fra sidste år.

Jeg bor i en lille landsby og hvert år holder vi Sct. Hans sammen. I år skulle der vidst komme 74 pers., så de bliver mange i år. Jeg skriver de, for det er jo onsdag også skal jeg i aftenvagt.
Desværre vil jeg så gå glib af en dejlig aften med naboerne, men drengene tager selvfølgelig afsted.

Et sted i byen bliver der slået et telt op - i år lige over for os. I teltet bliver der stillet borde og stole, man sørger selv for service og servietter. 
Der bliver stegt en hel gris over kul og det smager bare skønt. Alle tager noget tilbehør til tag-selv-bordet. Det er altid spændende hvad der kommer, og det er ikke sket endnu at det kun er kartoffelsalat eller grønt salat - der er altid noget nyt og spændende.
Udover tilbehør til grisen, tager man også en kage med til det store kaffebord. Lækkert!!!!

Det er en rigtig hyggelig aften, alle har noget med og alle hjælper alle. 
Efter maden er der skøn sang omkring bålet og det er selvfølgelig "Midsommervisen", vi synger.

Jeg må heller se at få bagt kagen, brødet og rørt salaten sammen, så drengene er klar - jeg kom også til at love dem på arbejde at jeg tog en kage med til dem. Vi vil også hygge lidt i pausen.

God Sct. Hans aften til alle.

Skulle du have lyst til at læse lidt om Sct. Hans så prøv dette link historie online

Ingen kommentarer:

Send en kommentar