tirsdag den 6. juli 2010

Weekend på Nordfyn

Endelig kom dagen. Jeg/vi havde bestilt dette kamera, en Nikon D5000 med en 55-105 mm linse.   Mens vi var i spejderhytten for at aflever ældste søn til turen til Kandersteg, kom den længe ventede sms. "Dit kamera er klar til afhentning" Jubii, nu har jeg også ventet i 2 dage - plus den tid jeg har ønsket mig det (8 måneder).
Skønt at kameraet kom lige til vores weekendtur til Båring på Nordfyn. Vi skulle have en hygge weekend sammen med et hold venner og deres børn. Turen gik til Båringskov camping - skøn lille campingplads.

Først blev teltet rejst og bilen tømt. Derefter kunne jeg komme til at lege lidt med det nye kamera, men jeg skulle spare på batteriet. Det var ikke helt ladet op og strøm er ikke noget vi benytter os af når vi er på camping.
Man kan lige skimte Lillebæltsbroen i det fjerne.
Lige neden for vores teltplads var der en alletiders strand, som børnene og barnlige sjæle benyttede sig af. Der blev fisket efter krabber, rejer, små fisk og søsalat.
Udsigten ved vores kaffebord.
I skumringen.
Vi nød bare den udsigt og ro der var på campingpladsen. 
Søndag kørte vennerne hjem, vi blev en ekstra dag.
Så afsted på udflugt. 
Vi tog en tur til Flyvesandet. Der var der klitter med fyrretræer og en masse sten, som kunne bruges til at slå smut med.
På vej ud til Flyvesandet, kom vi forbi et skilt. Der stod Lavendelgården, jeg råbte der bor Lavendel jo.
Så efter en tur ved stranden tog vi chancen og kiggede ind til Lavendel - hun var hjemme og bød på kold hyldeblomstsaft og søde jordbær.
Lavendel havde en havetraktor til at stå, som ikke ville køre. Straks var manden i den, han havde ikke rodet med noget siden torsdag ;o) Desværre var der ikke nogen nem løsning, så Lavendels traktor kom ikke til at køre mens vi var der.
Lavendel tog os med om i forhaven. Vi skulle se hendes roser. Hold da op der var mange, der var roser i alle farver. Sikke en skøn have. Der var det lyserøde bed, det hvide bed, det røde bed ovs. Der var blomster overalt, kun lige med en lille sti af græs imellem - skønt med alle de blomster og roser.

Tak for rundvisningen og forfriskningen, Lavendel.

1 kommentar:

  1. Tillykke med kameraet.
    Sikke nogen smukke billeder du har taget.
    Det lyder til, at have været en dejlig tur :)

    SvarSlet