torsdag den 1. juli 2010

farvel...........

Min opsprætter gennem de sidste 14 år er knækket. Surt
Jeg skulle have en mere men kan ikke finde den. Manden spurgte om han skulle sætte et nyt håndtag på - ja tak det vil være dejligt. Underligt at en opsprætter kan betyde noget, men denne her fulgte med min symaskine, som jeg købte i sin tid i USA. 
Jeg fik en forretning til at skaffe en Bernina hjem, som kørte på 220V og ikke de 120V, som der er i de amerikanske stikkontakter. Udover det kom der også en transformer med, ellers kunne jeg jo ikke bruge den mens vi boede der.
Så der er mange minder med denne opsprætter. Den var med til de første gardiner, det første quilt og meget mere gennem årene. Farvel til dig, du har altid villet hjælpe når jeg havde fejlet ;o)


Grunden til at opsprætteren kom i brug var et pudebetræk.
Ældste søn tager til Schweiz i morgen. DDS Odder tager til Kandersteg, der ligger et spejdercenter. Så i morgen drager 21 spejdere afsted med tog til Kandersteg i Schweiz, en togrejse på 12 timer.
Drengen skal have noget af en madpakke med.
I vinters så vi Matador sammen. Jeg spurgte om han skulle have en madpakke lige som Røde fik med da han skulle rejse til Spanien. Det kunne sønnen godt se det sjove i, madpakken bliver nu mere spændende.

Pudebetrækket skulle bruges til en selv-op-pustlige pude. Den er ikke så rar at sove med uden betræk, og kan bedre holdes ren med et betræk. Så jeg var inde i gemmerne og fandt et stykke stof, som nok er på samme alder som opsprætteren. Selvfølgelig fik jeg vendt det stykke som holder puden inde i betrækket forkert ;o)    men det var der råd for.
Nu er betrækket færdigt - sønnen får vel også pakket færdig til i morgen.

2 kommentarer:

  1. Åh, ja, Kandersteg. Han får sig en oplevelse for livet. Både omgivelser og nye bekendtskaber fra andre korps i andre lande...

    Jeg har vist lidt det samme forhold til mit sømometer, jeg købte dengang jeg købte min første symaskine. En Singer, der kun kunne sy ligeud og siksak :)

    SvarSlet
  2. Jeg venter spændt på hvad han har at fortælle på søndag.

    SvarSlet