tirsdag den 10. august 2010

Lys i haven.............

Små nemme lanterner :o)

Der skal lys i haven - der er ikke noget mere hyggeligt end levende lys i haven når mørket falder på. Jeg kan godt lide at finde på en løsning, hvor jeg selv skal lave tingene og ikke bare løber ud og betaler mig fra det.

Jeg har en del glas stående - i kender dem, dem der har været ost i. De er som skabt til fyrfadslys og jeg bruger dem også gerne indendørs til at sprede hygge i stuen.

Efter at have spekuleret og funderet over, hvordan jeg får lys op i haven, kom jeg frem til denne nemme løsning.

1: Find glas, ståltråd, elastik, skævbider, tang og en syl

2: Vikl den ene ende af ståltråden om sylen, rul ca. 90 cm ståltråd ud og stræk tråden lige indtil man kan mærke at tråden giver sig. Klip tråden af rullen og sylen. Lav endnu en i samme længde og en som kan gå rundt om glasset.

3: Fold forsigtigt de to lange stykker på midten og før løkkerne ind i hinanden.

4: Sæt glasset over løkkerne og fold trådende op ad glassets side. Sæt elastikken på - den holder trådende på plads.

5: Saml trådenes ender til en løkke, heri skal lanternen hænge.

6: Tag det lille stykke tråd og læg det rundt om glasset. Drej tråden om sig selv (brug evt. en tang) indtil den er spændt. Klip den resterende tråd af.

1-2-3 så er lanternen færdig.

3 kommentarer:

  1. Det var en sød ide.

    SvarSlet
  2. Smart fundet på....du er nu så kreativ :-))

    SvarSlet
  3. Takker -nu skal der bare blive tør vejr :o)

    SvarSlet