tirsdag den 31. august 2010

Sjovt.............

Vi er blevet noget så begavet :o)
Folk kom med stole, bord og bænk; vi fik vimpel og liggestole x 4: nye planter til haven og selv oliventræer med frugter (dog i glas); vi fik hjemmelavet rosengele og whisky, fine glas fra Tjekkiet og meget mere.

Jeg vil dog pege en meget speciel gave ud. Naboerne kom med et kanonet indlæg. Vi vidste godt at naboerne fandt på "tossestreger" når der bliver holdt fødselsdag, men hvad havde de på os????
Mere end vi troede..........
Pludselig rejste de sige alle op og der blev slået på glasset.

De havde samlet et helt ABC om manden og jeg
f.eks.
C - stod for Citröen, manden har drømme bilen i værkstedet, en ID19, han fik noget opretterværktøj
D - drivhuset, de forventede det var færdig til vores 50 års dag, der kom lidt glas til drivhuset
F - familiemennesker
J - job - ny ansættelseskontrakt til mig - sikke en kontrakt, skal arbejde 168 timer i ugen fra kl 00 til kl 24, hvis jeg arbejder ud over de 168 betagtes det som overarbejde, dem kan jeg få udbetalt eller afspadsere - ingen fri telefon eller bil, og lønnen er kost og logi - de havde dog taget højde for en evt. graviditet (sker ikke) - kontrakten kan ikke opsiges. Kontrakten kan dog genforhandles en gang årligt i august måned sammen med naboerne.
K - knæbeskytter og kagebagning
M - modder med stort M
R - Renault, kan ikke køre i større byer med grænser for partikler - fik en tilladelse af naboerne til at køre i byens centrum uden partikelfilter.
S - Sylter alt
T - træmand - han er dygtig til sløjd
V - vidende
Ø - ønskeseddel fik vi aldrig, derfor for i denne lille gave (pengegave)
Å - åh nu trænger vi til en skål

Nej hvor vi grinede for de ramte plet hver gang - det var sjovt!  

Nu går jeg bare et hårdt år i møde - jeg skal arbejde i 168 timer i ugen og har ikke fri telefon. Alt hvad jeg tjener er kost og logi, så ingen nye klude, garn eller stof til mig Jeg må pænt vente til august næste år, før jeg kan få en bedre kontrakt -
Ja Ja, jeg skrev under, men der havde jeg også fået noget rødvin m.m. og jeg tænkte ikke klart, øv øv

Sikke nogle gode naboer :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar