mandag den 6. september 2010

Homemaker 1. uge

Første uge er gået og hold da op den forsvandt - væk er den og vi er igang med næste uge.
Hvad laver sådan en homemaker????  Jeg kan kun udtale mig om hvad jeg laver. Der er ting jeg ikke har så meget lyst til og derfor har jeg sat nogle "regler" op for mig selv - helt i stil med at drengene skal lave lektier inden de må gå igang med det sjove.
Så alt det træls så som: rengøring, tøjvask, oprydning m.m. bliver gjort inden jeg kan bage, sylte, strikke, sy, læse eller gå i haven. 
Så er der ro og tid til at hjælpe drengene med lektier og høre om deres dag når de kommer hjem. 
Jeg prøver på at få ordnet det huslige inden de kommer hjem, hvis det kniber med at komme i gang plejer jeg at sætte noget godt musik på anlægget, noget som kan få mig i gang og gerne noget jeg kan synge med på og så får den ikke for lidt.
Desværre er forstærkeren gået - 16 år gammel. Øv Øv nu kan jeg kun høre radio fra en lille transistor og den hjælper bestemt ikke på rengørings-energien ;o)
Mellemste søn har fået nye sokker - nu blev de endelige færdige. Strikketøj m. m. har taget lang tid de sidste 8 mdr. men nu kommer der andre boller på suppen :o)
Jeg har lige holdt 8 mdr. orlov fra at være homemaker ;o) Det har været økonomisk nødvendigt, at jeg tog et job, manden stod uden og man kommer ikke langt med en dagpengesats. Vi var så så heldige, at manden fik arbejde, da jeg kun havde en måned tilbage hos ældreservice. 

Jeg nyder at der er tid og overskud til mine børn og sysler, så jeg fik lige strikket en ugle, det blev til Fru Ugle og nu er Hr ugle kommet på pindende. Jeg strikker uglerne på strømpepinde, så er der ingen søm i ryggen, som der står i opskriften. Hr Ugle strikker jeg lidt større end Fru ugle.
Yngste mener, der kommer små ugle unger, efter at Hr Ugle er kommet - vi får at se...
Bogen jeg skal læse når jeg holder min frokost-kaffepause er:
Jeg glæder mig til at læse anden bog om Afdeling Q og håber den er lige så god som den første. Ang. læsning er jeg nød til at holde mig selv i en stram snor. For jeg kan nemt komme til at læse en hel dag, hvis bogen er for spændende og det går ikke i længden. For det første holder bogen ikke ret længe og for det andet så for jeg ikke lavet det jeg skal og det går ikke.

4 kommentarer:

  1. Det er smart at du lytter til musik, mens du gør rent - det vil jeg gøre lige om lidt :-) Og tillykke med at din mand fik job, så I kunne indrette jer, som I helst vil.

    SvarSlet
  2. Det lyser ud af dit indlæg hvor meget du nyder forandringen.

    En struktureret hverdag er en super ide og hjælpemidler såsom musik og andre lokkemidler til efter veludført arbejde benytter jeg mig også af.
    Vi har begge en meget svingende arbejdstid og derfor er disciplin et must her i huset.

    SvarSlet
  3. Hvor super dejligt for dig med "al" den tid... er kun lidt misundelig ;0)
    Nyder mit job men kunne bestemt godt bruge lidt mindre tid der...

    SvarSlet
  4. Ih - hvor er du disciplineret. Jeg går jo også hjemme lige for tiden, og prøver ligesom dig, at få de(sure)pligter fra hånden, før jeg kaster mig over alt det sjove. Men det er nu ikke altid det lykkes:-)

    SvarSlet