mandag den 29. november 2010

En rose så jeg skyde
op af den frosne jord

Jeg kan godt lide den sang og kom til at tænke på den da jeg så mine roser. Billedet ligger nu som min baggrund - smukt billed.

Så skete det!
Skoleårets første skolebus aflysning. Skyndte mig op og slukke for de to yngstes vækkeurer - nu kan de sove lidt længere.
Mand og ældste ville prøve at komme ud. Jeg har løbende tjekket vejr, trafik og aflysninger. Det eneste der berørte ældste var den første bus - den kørte ikke. Så han tog med farmand.
Pludselig ændrede det sig, toget kørte heller ikke - godt mobilen er opfundet - men tog de den......ingen af dem.
Endelig kom jeg igennem til manden. "Vi holder ude i svinget, og nu kommer der nogen og hjælper med at grave os ud. Vi vender om og kommer hjem"
Heldigvis :o) for manden skulle også igennem Skanderborg og der lyder det heller ikke for godt.

VI ER ALTSÅ SNEET INDE :o)
og det er ikke december endnu............skønt at det endelig kunne blive vinter, som jeg husker det fra min barndom. 
  • Sne i mere end 7 dage
  • Så meget sne at der kan bygges huler i de store snebunker
  • Lave snemænd, som står længe
  • Snelygter
  • Kælke
  • og mange andre ting
Hvad husker i?

4 kommentarer:

  1. Her er vi også lukket inde idag... måske der skal bages ? ;0)
    Ældste og manden er dog lige draget afsted for at se om bussen kører til gymnasiet.. de yngste har lagt sig igen.. ;0)

    SvarSlet
  2. Herligt for jer med sådan en hjemmedag i utide...jeg husker skøjtebanen som det bedste - i ugevis løb vi hver dag og aften (der var kommunalt lys på og opsynsmand) - hyg jer i det hvide!

    SvarSlet
  3. Uha, ja. Dengang jeg var barn var der enorme mængder sne!
    Her på Frederiksberg er der så meget, at det bliver liggende. På trods af periodevist tøvejr og saltning. Hyggeligt, men koldt, og lidt farligt med alle istapperne!
    Desværre ikke nok til, at jeg ikke kan komme på arbejde....

    SvarSlet
  4. Mine minder fra barndommens sne-vintre er ikke så klare. Og jeg er ikke vild med det skidt. Passer mig ikke at jeg ikke kan færdes frit. Nej.

    SvarSlet