torsdag den 18. november 2010

Vanilje, allehånde.............

Så lød start skudet - BANG!!
I går lavede jeg deje til vaniljekranse og brunkager
Potionerne blev lidt større, så der er nogle til Oldefar (min farfar). Vi tager en tur til Skagen på lørdag og besøger ham - og han siger nok ikke nej til en småkage eller to ;o)


Tænkte på at sætte dette billed som baggrund på laptoppen, men er det nu sundt??
 Da jeg var noget til brunkagerne kom der assistance.
 Mellemste kom hjem fra skole. "mor, må jeg hjælpe?" Jaaaa
Der blev bagt kagemænd, kagekoner, grise, hjerter, stjerner og runde brunkager. Nu er de i dåser og sat væk.
Yngste nåede ikke at hjælpe - der var lektier og det er vigtigt.

Nu er der æltet dej til endnu en små kage - dobbelt ingefær kager også skal jeg også lige have bagt nogle muffins. Et hold venner kommer til middag i morgenaften og istedet for en dessert bliver der serveret muffins og småkager til kaffen. Drengene (de har også drenge) får en skål slik og en omgang disney show.

Hvorfor er du ikke startet fra morgen af????
Ja, hvorfor mon?
Vores printer var gået død og jeg havde indleveret den til Bilka i sidste uge.
I tirsdags fik jeg en sms "du kan hente din printer" - jubii
Så i går kørte jeg til Bilka og hentede printeren, glæden var stor lige indtil jeg fik åbnet for kassen hjemme.
DET VAR IKKE SAMME MODEL - den kunne ikke køre på trådløsnetværk, som den jeg havde indleveret - pokkers!
Afsted til Bilka igen i dag - hurra :o(
Ind med printeren og forklare.......en seddel på en hel ny.........ind i foto afdelingen........fik en seddel......hen til kundeservice og få en bon...........ud af Bilka og et par gader væk til vare udlevering........"desvære vi har ikke flere af den slags printer" HVAD!.........nu var min tålmodighed væk........han ringede til foto afdelingen og jeg skulle tilbage til foto afdelingen for at få en anden printer........et par gader tilbage til Bilka........ingen p-plads! .......ind til foto afdelingen og finde den rigtig fyr, som jeg skulle snakke med. Han forslog forskelligt, men han fik at vide den skulle være med trådløsnetværk (med 5 pc'er er det smart) og en bestemt blækpatron, da vi lige havde købt nye........ENDELIG fik jeg en ny seddel på en bedre printer, men uden omkostninger og med lovning på at de havde 13 på lager.........tilbage til vareudlevering, et par gader længere henne..........fik endelig min nye printer...............det tog 1,5 time...........
Så da jeg kom hjem var jeg bare ikke klar til at bage. Nej en, to kopper kaffe til mig også et par kapitler i min bog og efter en lille frokost havde jeg energi til at bage. Nu kommer det så bager til at fortsætte efter aftensmaden - godt at jeg elsker at bage og at duften af nye brunkager har kunnet ryste Bilka-oplevelsen af min

1 kommentar:

  1. Sikke da en -printerhistorie. Godt den endte lykkeligt.

    Jeg kan næsten dufte småkagerne! Jeg bage sjældent småkager, for jeg spiser bare dem allesammen selv.....

    SvarSlet