lørdag den 1. januar 2011

Dag 1.............

2011

Hold da op - skriver vi allerede 2011 - 2010 gik hurtigt.
Her i huset skete der mange ting

Jeg var i et vikariat hos ældreservice fra januar til september - spændende, men en hård tid. Det er meget svært pludselig at skulle om stille sig fra at være fuldtids hjemmegående til at have et 37 timers aften job. Desværre var det en nødvendighed, da manden stod uden job - så vi var heldige med at jeg kunne få dette vikariat.

Ældste søn blev færdig med folkeskolen og startede på HTX i Viby. Først ude af folkeskolen - det er stort og underligt. Jeg syntes ikke det er så lang tid siden han blev født.

Manden fik et job og startede i august hos Grundfos. Skønt og det kunne ikke passe bedre - da jeg var færdig hos ældreservice 1. sep. Manden er rigtig glad for hans job hos Grundfos og det er skønt - for nu fortæller han lidt om hvad der skeer på hans arbejdesplads.

1. september kom jeg tilbage fra mit orlov. Det er så moderne at holde orlov fra ens arbejde og prøve noget andet. Det var hvad jeg gjorde :o)  Nu er jeg vendt tilbage på fuldtid som hjemmegående og familien og jeg er ved at komme i de vante rytmer igen - det tager tid♥

Manden og jeg løber fortsat. Jeg troede ikke rigtig på vi ville forsætte, men nu efter at have løbet i snart 2 år - så tror jeg ikke at vi sådan holder op. Vi har pauser, for vi kan da ikke løbe når der er -7° eller hvis ploven ikke kører :o)

Her i efteråret blev manden 40 og jeg er lige blevet 40. Mange siger det er stort - men det er bare et tal - godt nok et underligt tal, for jeg syntes ikke jeg er 40.
Den gang mine forældre blev 40 var jeg lige flyttet hjemmefra og boede sammen med manden.
Da mandens mor blev 40 var hun blevet farmor (til vores ældste).
Tiden ændre sig og jeg siger bare "40'erne kan bare komme an"
hvis det bliver for hårdt så tager jeg

løbeskoene på og lader tankerne flyve - 
strikkepindene og strikker mig igennem -
hæklenålen og hækler noget sødt -
symaskinen og syer nogle lapper sammen -
rørmaskinen og røre et dejligt stykke brød -
kagerullen og ruller kager
frugt og laver en allestideres marmelade

2011 - jeg er klar til hygge og sjov - og til at blogge med jer alle :o)

1 kommentar:

  1. Og jeg er klar til at følge med her hos dig i 2011.

    Sikke et begivenhedsrigt år I har haft.

    SvarSlet