fredag den 12. august 2011

Marmelut..............

Hvad blev det til, den syltedag??
5+ glas med blommer m. ingefær
6 glas med kirsebær m. kardemomme
10 glas med jordbær og rabarber
Mens marmeladerne små kogte kunne jeg lige bage den potions myslidej, som blev slået op dagen før.
De blev ikke mindre end 36 stk. Lige til at putte i pose og i fryseren.
Drengene for dem gerne med i madpakken, gerne flækket og smurt med lidt ost.

Som med alt andet jeg laver i køkkenet skal der smages. Så til eftermiddagskaffe fik vi blommemarmelade på myslimuffins ♥ Det blev blommemarmeladen som blev smagt - for det var den der var en rest af ☺

Nu går jeg og leger med en ide og har gjort det siden jeg besøgte Johan Bülow's Lakrids - der skal laves lakrids sirup. Håber det lykkes.

7 kommentarer:

  1. Hold op hvor er du flittig!!!

    SvarSlet
  2. De der muslimuffins..... var det måske en opskrift man kunne få.... ? mine unger vil elske sådan nogle i deres madpakker... :o)

    God dag...

    SvarSlet
  3. Savle savle....hvor ser det lækkert ud.

    Kan du anbefale en god opskrift på en blommekage til de blommer der ligger i fryseren....???

    kh Jane

    SvarSlet
  4. Ja den der muslidej hopper jeg ogsaa gerne paa. Ser saa laekkert ud. Mums, med en god kop tea til. Kan lige forestille mig det.

    SvarSlet
  5. Myslimuffin opskriften kommer ♥

    En blommekage - hmmm lad mig lige tænke lidt ☺

    SvarSlet
  6. Dejligt når vi får fyldt vore lagre op til vinteren. Man får lige et strejf af sommer når man smører de gode sager på brødet :)

    SvarSlet
  7. Altid lækre opskrifter - venter spændt på din lakrids - sirup ;0)

    SvarSlet