onsdag den 26. oktober 2011

kage...............

Er der ikke noget med store bage dag i uge 42?
Hvorfor kun en dag??
De følgende biller, viser hvilke kager der har været gennem min ovn fra 12 - 21 oktober.
Kager til mandens fødselsdag - Napoleons hatte, chokolade småkager og en meget blød chokolademuffin.
Kage til forældrerådsmøde og mandens arbejde - chokoladekage m. hvid chokolade glasur.  Forældrerådet fik også de Napoleons hatte der var tilbage og så var der lige en rest mørdej, så petit medaljoner fik de da også .
Birgit og Gitte blev brugt til forsøgskaniner -  jeg lavede mine første profiteroles og fyldte dem med kagecreme smagt til med lakridssirup og vent med flødeskum.
Kagen til Mellemstes fødselsdag var en nybagt æbletærte m. cremefraiche.
Mellemstes fødselsdagskage på dagen hvor familien kom - er den ikke bare ........ ;o), men den smagte skøn.
Nå ja, der var lige en marcipanmuffin og 2 profiteroles til desserten samt en småkage eller to til kaffen ;o)

Nu behøver vi vist ikke mere kage - eller ?

2 kommentarer:

  1. Hvis jeg skulle have smagt bare en lille del af alle de flotte kager (elsker kager) så kunne jeg trille nu og havde taget mindst 5 kg på.

    Bliver vildt lækkersulten tror da snart jeg må kører til Odder en af de strikkeaftner.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  2. kære Henriete

    Hvorfor var det lige at man ikke bor liidt tættere på og kunne være forsøgskanin ...
    Det er jo vildt og lækkert ...
    Står der konditor på dit cv.... det kan du roligt tilføje ...
    som Marlene ....så trækker kreaaftenerne snart ...
    kram♥

    ps kagen til mellemste er da sååå fin :o)

    SvarSlet