onsdag den 30. november 2011

Å åååe...........

Veninden ringede i går og spurgte om jeg ville komme - JA jeg vil og jeg kunne :o)
Så boleroen under armen, ud i bilen og så afsted. Skønt og dejligt at se hende igen. Nu går der nok en uge eller mere inden jeg kommer afsted igen. Men det går rigtig godt.

Så sidder man der næsten 2 timer hjemmefra og så kommer der en sms
"jeg er hjemme, hvorfor er der ingen strøm"
Hvad sker der? og hvad gør man lige.
Mellemste for besked på at finde de ekstra sikringer vi har og så gå over til naboen og hente ham. Vi er så heldig at der altid er nogle naboer hjemme :o) skønt at bo på landet ;o)
Nabomanden og mellemste for strøm i huset igen. 
Men hvorfor var strømen gået???

Vores opvaskemaskine er fra 2000 og har på det sidste begyndt at lække. Ikke hver gang, og nogle gange mere end andre. Opvaskemaskinen var det eneste apparat der kørte da jeg tog hjemfra.
Det resulterede i at manden og jeg blev enige om at nu var det vidst tid til at skifte den ud. Vi ville ellers gerne vente til hele køkkenet skulle skiftes ud, men så længe holder opvaskeren ikke ;o)
Jeg skulle endelig have den opvaskemaskine jeg har haft i kikkerten - en Asko Vølund XXL.
Vi har et højt køkkenbord, og har plads til en 90 cm høj maskine. Hvorfor ikke udnytte pladsen under bordet og få en maskine der kan vaske 17 kuverter :o)

3 kommentarer:

  1. Godt I fik strøm igen :) Min opvaskemaskine er 90 cm høj, det er simpelthen en fornøjelse; den kan sågar rumme pladerne fra ovnen

    SvarSlet
  2. Vi fik strømafbrydelse mandag aften kl. 22 og så fulgte en times jagt på diverse kontakter og apparater, før vi fandt synderen - en korrespondancekontakt i kælderen. Så nu laver vi det skidt om.

    Må vist hjem og måle om vi kan have sådan en XL opvasker, for vores hyler og piver, hver gang den kører.

    Det var sjovere om man kunne bruge alle de penge på garn og andre hyggelige ting, ik?

    SvarSlet
  3. Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget andet....

    Det er da lige det rigtige tidspunkt at få en stor opvaskemaskine her op til julen:)

    SvarSlet