onsdag den 16. november 2011

Dr. Seuss.................

Kender i Dr. Seuss?
Sjove og let læslige børnebøger på engelsk. Dr. Seuss leger med ordene og bruger dem igen og igen.
Jeg bruger dem sammen med yngste og mellemste. De læser højt for mig.
Min ynglings er "Green eggs and ham" ↑ Tegningerne er sjove og der bliver arbejdet med udtaglesen - lige her er det would og could. Super øvelser på en sjov måde.
Denne side er fra bogen "One fish, two fish, red fish, blue fish". Har i før hørt om en Wump? Den findes i Dr. Seuss verden med 1 eller op til 7 pukler ;o)
Denne bog "Oh say can you say?" er som der står på forsiden en forfærdelig bog. Min tunge slår knuder når jeg skal læse den højt. Og det er jo sjovt for drengene, for så er det ikke kun dem, som skal holde tungen lige i munden ;o)
Prøv! Klik på billedet og prøv at læse det højt ↑. Det er en af de nemme sider :o)

Dr. Seuss's verden er en fantastisk fantasi fuld verden. Han rimer, leger med ordene og tilføjer det hele en god potion fantasi. I kender sikkert elefanten Horton og støvfnugfolket.  Den har vi også på engelsk og fortiden læser mellemste den højt. Når han så er færdig med bogen, skal vi selvfølgelig se den som film på engelsk og med engelske undertekster.

1 kommentar:

  1. Ja, jeg kender godt dr. Seuss, men han er vist ikke meget kendt her i DK! Det er dog en genial idé at læse de bøger med børnene. Sjov måde at lære engelsk på!

    SvarSlet