onsdag den 23. november 2011

vasket..............

Små nissehuer ryger af strømpepindene.
Først en så to og pludselig er der 12. De første tre nissehuer er givet væk i værtindegave.
Huerne er strikket i 100% uld på pind 3½. En tur i vaskemaskinen og så er de klar.
De her er strikke i garn fra Stof og Stil. Jeg er ikke tilfreds med garnets filtnings evne. De var i maskinen en tre gange inden jeg var tilfreds. Næste gang bruger jeg noget andet. Men flere kommer der, for det er en alletiders værtindegave. 
Yngste havde gået og kigget på de små nissehuer. "Mor, kunne det ikke var dejligt med sådan en nissehue bare i stor"
Den forstod jeg godt. Og heldigt var det for drengen, for jeg havde lige været inde hos Manja i Horsens og havde købt garn til små nissehuer.
Til Yngstes hue gik der 3½ nøgle Viking Sportsgarn og her blev filtningen meget pænere. Den skulle dog have to gange i maskinen, før kunne Yngste ikke passe den ;o)
Futter til mig selv - troede jeg. De er strikket i natur uld og det filter helt vild :o)   Desværre er de blevet små - øv.
Efter en uge med simpel strikketøj i hænderne er hjernen og humøret igen til udfordringer.
Nu skal de hemmelige vanter have en tommeltot - de er strikket efter Kaae's anvisninger.
Nu skal der startes på juledugen 
Nu skal der igen tages hul på tørklædet

Jep, jeg er så klar!
God dag til alle ♥

7 kommentarer:

  1. hold da op jeg bliver da helt træt af alt det du når ;-)

    SvarSlet
  2. Hold op du er godt nok aktiv Henriette, og sikke nogle smukke ting du får produceret :)
    Jeg tænker på de små nissehuer....hmmm spørg måske dumt,men hvad skal de bruges til eller som? De skal måske bare bruges som de er til pynt?

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. De små huer står og pynter 3 og 3 sammen :o)
    hm, og jeg der ikke syntes jeg når noget ♫♪

    SvarSlet
  4. Det var sandelig godt hende mor kunne lave en hue i stor også :-) Som de kan sige det engang imellem, de børn <3

    Aj, hvor øv med futterne, og du får nok ingen af drengene i dem, eller? :-)

    Glæder mig til vi ses i morgen :-)

    SvarSlet
  5. Er fuldstændig vild med huerne både de små og den store!
    Kunne virkelig godt tænke mig at strikke en til min niece. Er der et mønstre eller har du strikket den på slum?
    Tina:-)

    SvarSlet
  6. Jeg har gået ud fra Drops mønster på nissehue. Men har ændret i maskeantal, fordi jeg har brugt noget andet garn.

    SvarSlet