torsdag den 1. december 2011

Lille nisse........

Så må der julehygges. Vi er nået til den 1. december også skal der gang i saks, lim og papir eller hvad?
Yngste og jeg tog forskud på "festen", vi startede i går :o)
Yngste havde set en perlenisse, som han gerne ville lave. Ok, så får jeg fat i nogle perler. Jeg foreslog at vi lavede én nisse til dem der skulle have en julegave. Én nisse pr mand, sagde jeg og det var ok med yngste. Det vil sige vi skal lave 17 nisser.
Jeg kan godt lide at der er lidt pynt på gaverne. Sidste år tog det lidt overhånd ;o)    Jeg hæklede to hjerter til hver gave, så jeg tror jeg hæklede omkring 110 hjerter. Det gør jeg ikke igen, men det så godt ud ♥

I år kommer der en nisse pr. person og en gavemærke lavet i selvhærdende ler. Gavemærkerne skal vi lave nogle af i dag. Så er vi også i rigtig julehumør inden vi skal til jule-klippe-hygge i Yngstes klasse i aften.

6 kommentarer:

  1. Altså de er kære.. Jeg husker dem fra da jeg barn... De pynter så fint i din gren..

    Glædelig Jul til dig og dine.
    Lone

    SvarSlet
  2. De er da rigtig søde, de nisser.

    SvarSlet
  3. Jeg gør det ikke, jeg gør det ikke. Men åh, hvor får jeg lyst, for giver dig ret. Pakker er så meget smukkere med lidt sødt på. De perlenisser bringer mig lige en tur tilbage til de unge dage. Minder mig også lige om nisserne med skæg i gardingringe (hov dem har jeg jo mange af)

    SvarSlet
  4. Hvor er de hyggelige, de små nisser. De skal nok bringe glæde hos modtagerne.

    Glædelig 1. december :)

    SvarSlet
  5. de er godt nok søde dine nisser.. kan du forklare hvordan du har lavet dem?.. Fik lyst til at prøve... KH iben

    SvarSlet