lørdag den 3. december 2011

Nisse DIY.............

Til en perle nisse skal du bruge:
12 stk. 5 mm røde perler (arme/ben)
4 stk. 5 mm natur perler (hænder/fødder)
1 stk. 12mm rød og natur perle (mave/hoved)
rød filt til nissehue
60 cm tråd
nål/saks/lim
 
Træk 3 røde(5mm) og 1 natur(5mm) perle på. Anbring dem ca. midt på snoren. 
 
Træk tråden tilbage gennem de 3 røde perler.
Det første ben dannes. 
 
 Træk igen 3 røde(5mm) og 1 natur(5mm) perle på.
Træk tråden tilbage gennem de 3 røde perler og stram til.
Nu er der to ben.
 Træk begge trådender gennem 1 rød perle(12mm).
Nissen har nu en mave.
  Træk 2 røde(5mm) og 1 natur(5mm) perler.
Tråden trækkes tilbage gennem de 2 røde perler.
Første arm.
 På den anden trådende trækkes 2 røde(5mm) og 1 natur(5mm) perler.
Træk tråden tilbage gennem de 2 røde perler.
Anden arm.
 
 Kryds begge tråde gennem en rød perle(5mm).
Stram til.
 Begge tråde trækkes gennem 1 natur perle(12mm).
Så er der hoved på.
 
  Kryds begge tråde gennem en rød perle(5mm).
Stram til.
 Bind en råbåndsknob oven på den røde perle.
Ud af filtet klippes en lille kegle, som limes sammen til en nissehue.
Træk trådene gennem huen.
Nissen er færdig

Her er det hele som PDF  ♥

3 kommentarer:

  1. Tak for fin vejledning - de er super søde ;0)

    SvarSlet
  2. Hvor er han lille og nuttet. Han får mig til at mindes min barndomsjul, for sådan en som ham, kunne selv vi børn være med til at lave. Forsat god lørdag aften ;)

    SvarSlet
  3. hej Henriette.. Du er min juleengel, eftersom jeg havde tænkt at jeg gerne ville vide hvordan du havde gjort.. Tak for en rigtig fin diy..
    Jeg vil prøve det SNART...:0)
    KH Iben

    SvarSlet