fredag den 20. januar 2012

En blomst....

Ren hygge igen ♥ I går var det Gitte, der lage hus til vores nørkelklub og vi hyggede med stort H.

Vi skulle sy en patchwork blomst.
Jeg fik syet en, meen jeg må sige at inden jeg havde fået klippet 7 stykker pap kunne jeg mærke at dette ikke lige var mig.
Jeg fik da klippet 7 stykker stof og de blev riet på papstykkerne og så kunne jeg endelig komme til at sy blomsten sammen. Det var forarbejdet, der satte min tålmodighed på prøve :o)
Underligt nok, for det er ikke fordi tingene skal gå hurtigt eller jeg skal blive hurtig færdig med det jeg har gang i. Men det vil aldrig være realistisk for mig at sige "jeg skal lave et tæppe v.h.a. english paper piecing" tæppet ville aldrig blive færdig.
Der er for mange ting jeg hellere vil sidde med i hånden. Der er mit strikketøj og hækletøj. Engang imellem skal der syes en kant på et tæppe (den sidste søm syes i hånden) og en sjældent gang broder jeg.
Hvorfor så ikke sy patchwork i hånden?  Jeg ved det ikke - det er som om at det går alt for langsomt for mig - måske derfor :o)
Men prøv det selv ♥ Der er mange som elsker det, mange som slapper af med patchwork i hånden ♥
For mig var det ikke kærlighed ved først forsøg - der med er det ikke sagt at der engang ville blive syet en blomst igen. De er jo ret dekorative.

5 kommentarer:

  1. Men fin blev den. Min tommeltot snurre i nu :O)

    SvarSlet
  2. Det var SÅ hyggeligt. Endnu engang :) Altså hvis jeg kunne sy patchwork på maskinen, som dig, så havde jeg nok også hellere syet på maskinen ;) Men du gjorde det da så godt! <3

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin ! Men jeg forstår dig til fulde.. Det ville min tålmodighed bare heller ikke holde til :-)
    Hyggehygge
    ¨Marianne

    SvarSlet
  4. søde Henriette
    Så smuk en tomatblomst ... Og dekorativ ...
    Som du ved .. Så er jeg hooked ... På ca 25.år
    Knus og go weekend

    SvarSlet
  5. Hi hi, nu lagde munden og kropsproget jo heller ikke skjul på din superskønne tålmodighed ;)Jeg har også været total følelsesløs i tommelen efterfølgende som Helle

    SvarSlet