fredag den 20. januar 2012

På maskinen.....

og det er helt bogstaveligt.
Jeg er ved at sy et overtræk til min symaskine. Jeg har målt, tegne, regnet og skåret stof ud.
Foret til overtrækket syede jeg først og skyndte mig at tjekke om det passede til maskinen. Det gjorde det heldigvis. Der er en lille helligdag i foret. Hullet skal bruges til at vende overtrækket om, når foret og forstykket er syet sammen.
På forstykket kommer der lommer - 4 tror jeg. De skal ikke bare være nogle stykker stof - men hvordan skulle de så se ud.
Jeg var ved at rydde lidt op i min stump kasse. Stump kassen er fyldt med små stykker stof fra tæpper jeg har syet. Der var også halv brugte strimler fra forskellige projekter.
Nogle af strimlerne var fra et mønster "inlaid tile". De er nu syet sammen til en lille lomme (se billedet). De andre lommer rundt om overtrækket bliver også syet fra ubrugte strimler fra tidligere projekter.

2 kommentarer:

  1. Go idé og smukke lommer :0)

    SvarSlet
  2. Og det er så praktiskt. Jeg syede et betræk til min mor engang som jeg fik igen da jeg arvede maskinen.

    SvarSlet