fredag den 27. januar 2012

Symaskine..........

Symaskinen har fået nyt overtræk. Jeg var kommet til at smid det grimme plastik overtræk væk og pludselig stod jeg og manglede et overtræk til symaskinen. Jeg bryder mig ikke om at tage maskinen ud af huset uden et overtræk.
Symaskinens overtræk har en historie. 
Jeg har en kasse med stumper og der er små og større stumper stof i den. Der er også rester fra sammen syede strimler. 
Øverst til højre er fronten på symaskinen. Der har jeg brugt nogle strimler der var tilbage fra et tæppe, som jeg syede til et hold amerikanske venner i 1998. Tæppets mønster var "Summer Camp"
Øverst til venstre er maskinen drejet mod højre. Her har jeg brugt en blok, der var i overskud. Den kommer fra tæppet til Ældste syet i 1997. Det var et "Kaleidoscope".
Nederst til højre er bagsiden af maskinen. Her har jeg sat strimlerne sammen fra et tæppe, som jeg kun har fået lavet toppen af engang i 1997. Mønstret hedder "Inlaid tile".
Nederst til venstre er maskinen drejet mod højre. Det er strimler fra den aller første quilt jeg har lavet. Det var en sampler-quilt, hvor vi kom gennem de forskellige teknikker. (den er ikke på quilt-siden, syntes ikke den er så pæn, men måske jeg skulle sætte den ind alligevel). Den må være syet i 1996.
Der er 5 lommer på overtrækket - hvordan skulle jeg ellers have alt dette ↑ med.
Det er jo ikke kun maskinen, der skal ud af døren. Den har i sig selv en pedal, ledning og en plade. Ud over det skal jeg da have en skæreplade, en/to linealer, tråd, saks, nåle, rullekniv, m.m. med.
Nu skal vi have alle tingene pakket. Betrækket på maskinen og vi er klar.
Fronten på betrækket består af to lommer. Den inderste lomme er åben foroven og her kan skærepladen stå. Fra siden kan symaskinens plade stikkes ind.
I den ene side lomme er der plads til linealer og ledningen.
På bagsiden er der en god lomme. Her sættes symaskinepedalen og en æske fyldt med små ting, som nåle, tråd, lille saks, opsprætter m.m.
I den sidste side lommer er der f.eks. plads til en stor saks, en rulleskære og lidt mere hvis der er brug for det.
Maskinen er klar. Det eneste der ikke er pakket er stof, men det må være i en pose for sig selv :o)
Jeg fandt et godt sted til min lille blomst.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet flot og rigtig smart !

    God ide at gemme og genbruge rester på den måde !

    Hyggehygge

    SvarSlet
  2. Kom bare an. Så har du simpelthen det hele samlet et´ sted. Den er blevet s....flot (og lidt hippieagtig)Herligt med blomsten, så kan du altid mindes med glæde da du lavede den ;)

    SvarSlet
  3. Den er da blevet helt vild god og jeg elsker når der kan kobles historier på.
    Mon blomsten får en ven ;O)

    SvarSlet