fredag den 22. juni 2012

Brownie m. marshmallows

4 æg
400 g sukker
2 tsk. vaniljesukker
50 g kakaopulver (bage kakao)
200 g smeltet smør
165 g mel
½ tsk bagepulver
½ tsk salt
3 dl marshmallows (100g)

Form: 25 x 30cm

Forvarm ovnen til 180°.
Æg, sukker og vaniljesukker piskes i ca. 4 min. Tilsæt det afkølede smeltede smør.
Bland kakaopulver, mel, bagepulver og salt sammen. Sigt melblandingen ned i æggemassen. Rør melblanding sammen med æggemassen.
De små marshmallows vendes i dejen, bagefter hældes massen over i en bradepande beklædt med bagepapir.
Bages i ca. 25-30 min. 
Husk din ovn bager ikke som min. Tjek kagen med en strikkepind. Hvor der ikke er marshmallows, hænger der ikke noget ved strikkepinden. Marshmallows vil blive meget mørke, nærmest sort. (se billedet)

Afkøl kagen, skær den i passende stykker og nyd den ♥

Tips: har du ikke små marshmallows, så klip de store ud i mindre stykker. Jeg deler dem i 6.

Serverings tips: Brownies er fantastisk til en god vaniljeis og frisk frugt, men kan sagtens spise uden :o)

4 kommentarer:

  1. Lyder virkelig ulækker - på den gode måde! Jeg må have printet opskriften ud og afprøvet den.
    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
  2. Den opskrift skal vist prøves....lørdag.

    I forgårs fik jeg investeret i en (blå) skærmlilje, en stor og flot en, uden blomster, kun i knop. Idag er den ved at åbne sig, og den er IKKE blå, men hvid. Ringede op på planteskolen og spurgte om det da kunne passe, ja, det kunne da sagtens være, jamen hvad så ??? ja jeg kunne jo bare komme med den , go morgen min b... , den er jo plantet i en kumme. Går lige og tæller på knapper om jeg skal ha´lov til at få en mere, en blå...Er det ikke næsten synd at grave den hvide op ???. Og så skulle jeg måske køre til Odder.

    Snydt.... Mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da surt.
      Jeg købte min skærmlilje med en blomst sprunget ud, så jeg var sikker.
      I går så jeg ved Løvbjerg at man kunne købe blå og hvide skærmliljer til 80 kr.
      Overvejer kraftigt at købe en mere.

      Slet
  3. For pokker jeg må afsted. måske jeg kan liste en af ungerne forbi.... Joan M.

    SvarSlet