torsdag den 6. september 2012

Sød Chilisauce

6 solmodne blommetomater (store)
1 rødløg
2-3 hvidløg
6 røde chili
1 rød peberfrugt (snack, så bliver den mere sød)
½ dl æblecidereddike
100 g lys muscovadosukker
1 tsk salt
1 tsk atamon
evt. friskkværnet peber

Rens chili (brug handsker) og peberfrugt. Skær alle grønsagerne i grove tern og hak dem i minihakkeren el. ligende.
Kom det hele (ikke atamon) op i en gryde og kog det ved svag varme i ca. 45 min.
Rør i saucen undervejs. Smag saucen til med mere sukker, salt og peber. Lige inden saucen hældes på flaske tilsættes atamonen.
Hæld chilisaucen på skoldede, atamon skyllede flasker.

3 kommentarer:

  1. Ih jeg har lige opdaget din blog - og sikke en skøn en af slagsen! Jeg har meldt mig som Fast læser og glæder mig til at følge den :)

    SvarSlet
  2. Lige så tænderne løber i vand. Mums.

    SvarSlet