fredag den 23. november 2012

Jul.........

December nærmer sig og med meget store stridt syntes jeg.
Pludselig var der nogle ting, som skulle sættes igang. Ting skal trække :o)
Gløgg essensen er hjemmelavet i år. Der er vand, sukker, kanel, allehånde, nelliker, appelsin, citron, rosiner, rom og portvin i krukken. Nu skal det stå og trække mindst en uge. Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at smage - i skal nok få besked :o)
Stegte sild i lage lavede jeg til påske (tror jeg nok) og drengene (dem alle) vil gerne have stegte sild i lage. En ordentlig potion er sat i køleskabet. Her skal de helst stå et par dage, men de tager bestemt ikke skade af at stå længere. Nu får vi at se om der er sild til jul, ellers må jeg lave endnu en potion. Det er jo kun jul en gang om året.
Lidt sent ude er jeg nu med denne fordej. Jeg syntes ikke helt den blev lige som sidste år, men nu er den også sat i køleskabet. Det er en fordej til honninghjerter. Opskriften er Meyers og kan findes her

2 kommentarer:

  1. Det ser jo godt ud ;0) Jeg kan også godt li de stegte sild ;0)

    SvarSlet
  2. Jeg har en fonemmelse af, at I lever godt:) Du forkæler vist familien med lækkerier.

    Uhm, stegte sild.

    SvarSlet