tirsdag den 26. februar 2013

Bog 3

Maria Lang's "klap ikke katten" er på plads på boghylden.
En dejlig lille bog. En bog, som jeg læser over "to kopper kaffe".

Maria Langs fortællinger fra Skoga er hyggelige på trods af mord og intriger.
I "klap ikke katten" spiller en gul kat en meget stor rolle. Den kommer til at føle sig hjemme hos Helena Wijk, som ligger syg. Helena's svigerdatter Camilla Martin kommer og passer Helena sammen med den nysgerrige Jan.
I kælderen i Helena's hus foregår der mange ting. En tidligere hjemmesygeplejerske bor der og passer en tid på Helena. Hjemmesygeplejersken's to døtre, en kæreste og en forretningsmand uden forretninger bor også i den lille kælder.
Hvad lave de i kælderen om natten? Hvorfor bliver hjemmesygeplejersken sur da Camilla Martin selv vil passe sin svigermor? Kan Jan og hans allergi klare katten? Hvad ved katten, om dem i kælderen?

2 kommentarer:

  1. Looks like a nice book :)

    SvarSlet
  2. Jeg er en gammel ven af Maria Lang. Da jeg var ung, fik jeg den nye Maria Lang bog hvert år til min fødselsdag af min søster. Nu har jeg selv købt dem jeg manglede antikvarisk, så jeg har en hylde med dem alle :)

    SvarSlet