onsdag den 18. juni 2014

syltehoved......

Jeg har været ud og plukke hyldeblomster. 
Inde i køleskabet står den første gryde fuld af hyldeblomster og trækker. Drengene glæder sig til der er saft. Desværre kommer mælken til at lufte af hyldeblomst, men det må vi vende os til. For jeg har tænkt mig at lave mere saft end bare den ene gryde. Nu må den stå der i et par dage.
I en gammel mælkeflaske har jeg lavet en omgang hyldeblomsteddike.
Mums, det er godt i dressinger.
For første gang prøver vi at lave estragoneddike.
Der er nogen i husstanden, som er ville med bearnaisesovs og her vil estragoneddiken være god.
Estragoneddiken er også god til mange typer dressinger.

Nu må det hele stå og trække en god måned og så må vi smage.

1 kommentar:

  1. Hvor ser det dekorativt ud i de flasker. Jeg har ikke faaet lavet noget som helst i aar. Vi skal foerst have toemt "lageret".

    SvarSlet