fredag den 25. juli 2014

Hæklet taske.......

Jeg har hæklet en taske - ikke til mig selv men til en sød og tålmodig blogger Elfepigen.
Mellemste valgte en tur med faren i stedet for at holde stor konfirmation/nonfirmation. Mellemste ville gerne en tur til Island og så begyndte planlægningen. 
En dag kom jeg til at tænke på Elfepigen, for jeg mente hun var fra Island. Elfepigen fik en lille mail og hun sendte svar tilbage på mit spørgsmål. Siden hen er der mailet frem og tilbage, når der var nogle spørgsmål.

Elfepigen var så flink, at hun valgte at låne Mellemste og Manden hendes kort over Island - 5 stk ialt. Super dejligt. Elfepigen sendte ikke bare kortene, nix, der var små cirkler på kortene, hvor hun syntes der var noget interresant. Samtidig sendte Elfepigen en mail med links fra Island.
Alt i alt har Elfepigen været med til at Mellemste og Manden fik en rigtig god tur Island rundt. Rundt kom de - 12 dage og 11 vandrehjem senere kom de trætte hjem efter en på opleveren.
Som tak sendte jeg denne taske sammen med kortene tilbage til Elfepigen.
 Tasken er hæklet i Mayflower Luxus Cotton på en nål 4½.
 Mønsteret på tasken er hjemme tegnet, men med inspiration i det islandske strik.
 Taskens hank kan tages af. Den sidder på med karabinhager i en D-ring.
Skulle man have lyst til en lille håndtaske er den meget sød uden hank.

Ærligt, jeg vidste ikke om Elfepigen var til skuldretaske eller ej ♥
så en helgardering blev lavet.

3 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk flot taske. Dejligt med hjælpsomme mennesker, så jeg kan godt forstå, at du fik lyst til at give en fin gave.

    SvarSlet
  2. Der er nu ikke noget bedre end at kunne få insider viden, når man skal ud at rejse
    Jeg er helt vild med tasken, den er vel nok flot

    SvarSlet
  3. Kæreste kæreste Henriette...endnu engang TUSIND tak for tasken, jeg er SÅ glad for den. Og sikke et arbejde du har lagt i den...selv at lave mønstret, baseret på de islandske mønstre.
    Du er et vidunder.....endnu engang TUSIND tak.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet