onsdag den 18. marts 2015

Dejlig tur....

Vi havde et par dejlige dage sammen, Manden og jeg.

Vi kørte først til Vejle, hvor vi ville indtage vores frokost på RemuladenRemuladen ligger på lystbådehavnen i Vejle, så man kommer ikke lige forbi, men er bestemt værd at besøge.
På Remuladen fik vi begge smørrebrød.
Nøj, de smagte godt. Jeg er ellers ikke til smørrebrød, men jeg vil til en hver tid gerne have en smørrebrød fra Remuladen.

Efter en god frokost kørte vi videre.
Vi ville ud på de små danske landeveje og opleve ådalen ved Vejle.
Turen gik mod Bindeballe og det var en smuk tur.
I Bindeballe skulle vi lige ind omkring købmandsgården
Bindeballe Købmandsgård er grundlagt i 1897 og blev i 1973 overtaget af Maja og Reinholdt som førte købmandsgården tilbage til det oprindelige stil fra 1897.
Da jeg kom ind havde jeg det, som da jeg var hos købmanden hjemme hos mine bedsteforældre på Jegindø. Sikke et flash back :o)
En dejlig oplevelse. Se flere billeder her

Nu var tiden inde til at vende bilen mod Ribehøj. Vi var spændte på om det ville leve op til vores forventninger. Tit er det jo sådan at det man ser på nettet ikke er det man ser i virkeligheden. MEN..
Vi blev rigtig godt modtaget og fik nøglen til Urtehaven 1, hvor der var tændt en lanterne, dug og blomster på cafebordet og forårs blomster i altankassen.
Vi åbnede døren og blev mødt med dette ↓
Hvad siger i så?
Det er bare i orden!
Der var dejligt varmt, man skulle tro der var tændt op i pejsen.
Der var rigtig hyggeligt, med jazz strømmene ud fra de indbyggede højtaler.
Levende lys og "champange" på køl.
 Vi smed skoene og lod proppen gå. 
Vi havde bestilt bord til kl 19, så vi nåede lige en lille rask gå tur inden.
Vi skulle have en fem retters forårsmemu, som vi fik en vinmenu til.
Det hele hang sammen og der var kræstet for øjene, næsen og smagsløgene.
Jeg følte virkelig at jeg blev forkældet.
Alle menuerne blev grundtig forklaret og vinens historie kom også frem.

Efter en dejlig nat i den lune hytte fik vi selvfølgelig morgenmad inde i resturanten og den var også i top. Vi manglede intet!

Ribehøj er et besøg værd, de har fokus på detaljerne.

1 kommentar:

  1. Den koebmandsbutik...... Helt magen til den min mormor og morfar havde i Snekkersten. Herligt.
    Lidt af en tur hva??? Fedt.

    SvarSlet