torsdag den 14. januar 2016

Rodet hue...

Garn: 110g Mayflower Easy Care Classic, 50g = 106m
Pind: strømpepinde el. Ærmepinde 3 og 4, hjælpepind

m:       maske
r:         ret
vr:       vrang
indt:    strik to masker sammen
udt:     samle løkken op mellem to masker og strik den drejet ret

Slå 120 m op på pind 3
Strik 14 omg rib, 3r, 2vr
På sidste omgang tages der ud : *2r, 1udt, 1r,1vr,1udt,1vr*, gentag *-* omg ud. (168m)

Skift til pind 4 
1.-8. omg: *14r, 14vr*, gentag *-* omg ud. 
9. omg: *sæt 7m på hjælpepind foran arbejdet, 7r, strik m på hjælpepind, 14vr*, gentag *-* omg ud. 
10.-17. omg: *14r, 14vr*, gentag *-* omg ud. 
18. omg: *14r, sæt 7m på hjælpepind bagved arbejdet, 7vr, strik m på hjælpepind*, gentag *-* omg ud.
Gentag disse 18 omg 3 gange

Strik 3 omg efter sidste snoning.
Strik r over r og vr over vr. 
58. omg: *5m, indt*, gentag *-* omg ud. (144m) 
59. omg: r over r og vr over vr. 
60. omg: *4m, indt*, gentag *-* omg ud. (120m) 
61. omg: r over r og vr over vr. 
62. omg: *3m, indt*, gentag *-* omg ud. (96m) 
63. omg: *sæt 4m på hjælpepind foran arbejdet, 4r, strik m på hjælpepind, 8vr*, gentag *-* omg ud. 
64. omg: *2r, indt, 2r, indt, (indt i vr)x4*, gentag *-* omg ud. (60m) 
65. omg: *6r, 4vr**, gentag *-* omg ud. 
66. omg: *1r, indt, 1r, indt, (indt i vr)x2*, gentag *-* omg ud. (36m) 
67. omg: *4r, 2vr**, gentag *-* omg ud. 
68. omg: strik m sammen to og to. (18m)


Træk garnet gennem maskerne og stram til så hullet lukkes.
Hæft enderne.
Sy en knap på indvendigt i toppe af huen, hvis der skal sættes en kvast/pompon på.

Jeg vil rigtig gerne se din version af huen. Send mig et billed og jeg sætter dit billed ind her, som inspiration til andre.



10 kommentarer:

  1. Hvor er den fed!
    Virkelig et skøn mønster:-)

    SvarSlet
  2. En takker ❤️ den er så fed, den kommer på mit hoved

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig til at følge ☺

      Slet
  3. Spændende hue. Ikke så kedelig som huer ellers er

    SvarSlet
  4. Den fedeste hue som er hurtig og spændende at strikke😜Er ikke lige så ferm til at sende billeder, men tak for en god vinterhue.

    Men jeg har en del garn til overs. Er den strikket med dobbelt garn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor det dejligt du kan lide "min" hue.

      Den er ikke strikket i dobbelt garn, men der bruges lige lidt mere en to nøgler. Det er dumt, men det passede bedst med mønstret. ;o)

      Slet