fredag den 6. januar 2012

Endelig.............

De to yngste har gået og ventet på dette her længe. Lige siden politikerne besluttede at alle folkeskoleelever i Odder kommune skulle have en Ipad.
Stolte kom de hjem og vildt havde det været. TV2- østjylland og DR P4 havde været der. "Mor, vi skal se TV2 i aften"  :o)
Det var rigtig fint med disse Ipad. Men først var der nogle ting, som skulle sættes op. Noget vi var blevet bedt om fra skolens side.
Så mor her gik igang med Mellemstes først. Hans personlige Gmail gik nemt, så skulle hans skole gmail sættes op. Hm........ved ikke hvor fejlen var men, Gmail mente der var noget galt.
Bagefter skulle der laves en Appel ID og jeg fulgte pænt vejledningen. OK så, det var ikke alt jeg læste. Noget stod med fed og andet gjorde ikke. En vigtig ting stod ikke med fed. MAN SKAL VÆRE 13 ÅR!!!
Da jeg endelig havde fået det ind på lystavlen, kom der andre problemer. Der skulle tilknyttes et kreditkort, det kunne jeg ikke fravælge. I vejledningen stod der at man kunne.  Her var jeg ved at blive helt gråhårdet!

Den fik lov at ligge, for nu kom Yngste hjem med hans. Den blev også sat op til vores trådløs og os med den mega lange kode- jubii - jeg fik lov til at taste den ind flere gange samme dag ;o)
Her var samme problem med hans skole Gmail. Så blev jeg enig med mig selv, at det måtte skulle løses på skolen.
Til gengæld gik det nemt med hans Appel ID. Ingen krav til et kreditkort og min yngste var lige pludselig fra 1990.
Så bliver jeg lidt stædig. Det skulle også lykkes med Mellemste. Frem med egen dejlige Vario og Google på Appel ID deaktivere. DET KAN MAN IKKE!!
Lave en ny til ham kunne jeg ikke lige, for ID-en er ens mail. hm..........så var det at der kom et lys ide efter drengene havde sørget for at jeg fik et sukkerskud i form af varm kakao. Det var tiltrængt!
Ind på Mellemste Appel ID og lave dem om til at køre på min mail. Nu har jeg så en ID hængende der! Men det vigtigste af alt, Mellemste har nu en ID hos Appel, hvor jeg kunne krydse af i ingen kreditkort.

Som vi tit snakker om her i Blog verden - børn vokser hurtig. Tja, nu er mine to yngste så fra 1990 :o)

Nu bliver det spændende om lærerne (alle) er villig til at bruge dette nye redskab, som er blevet lagt i deres hænder - eller det hele går op i hat og briller. Jeg syntes selv det er rigtig god ide. Tænk de muligheder. Ingen bøger i tasken, for de ligger på Ipaden. Mulighed for hurtig information.
Men ti-finger-system lære de ikke gennem den og det er synd.

Hvorfor er ti-finger-systemet ikke på skoleskemaet?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar