mandag den 6. januar 2014

Maleri........

Manden har længe gået og snakket om at soveværelset skulle males. 
Så her i weekenden blev seng stillet på højkant og sammen med skabet blev det stillet foran klædeskabet.
Når vi maler er det mig der lister rundt i hjørnerne og kanterne. Det med rullen kan jeg ikke ret længe, så brokker håndledene og jeg ville ikke kunne yde ret meget en uges tid. Derfor er arbejdet fordelt, så Manden ruller og jeg kanter.

Mens jeg kantede mig rundt, kom jeg pludselig til at sige "jeg kunne godt tænke mig at male sengen". God ide lød der lige ved siden af. Vi har vist en grunder.
En grunder havde vi. Så det var bare at komme igang. Den grunder vi har er smart, for den indeholder en knastforsegler og er god til gammelt ubehandlet træ. Der skulle ikke trække nogle misfarvninger igennem malingen.
En gang grunder er klaret og jeg giver den en gang til efter en let slibning. Så vil sengen være klar til at blive malet med en god oliemaling. Jeg elsker oliemaling, den flyder så dejligt sammen.

Det er egentlig helt dejligt at svinge penslen. Måske jeg skulle få malet trappen igen, og hvis Manden ville få spartlet fodlisterne, så kunne jeg da godt kravle lidt rundt inde i stuen. Både trappe og fodlister trænger, der er henholdsvis 10 og 13 år siden de er blevet malet ;o)

Det er med at benytte sig af at penslen gerne vil svinges.

Nu må vi så sove på gulvet i syrummet i 1½ uge. Pyt, jeg får en ny seng :o)

Jeg skal lige ud og løbe årets første km inde penslen skal igang idag. Men det regner og det er ikke særlig indbydende. Desvære var dette indlæg min sidste overspringshandling, så NU er det ud og i løbetøjet også afsted. Hurtig ud, hurtig ind ♥

2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er I energiske.
    Der er ikke noget som nymalede vægge.

    SvarSlet